Menu
رسانه‌ها باید سواد و اطلاعات اقتصادی مردم را ارتقا دهند
amiri
/ دسته ها: اخبار عمومی

رسانه‌ها باید سواد و اطلاعات اقتصادی مردم را ارتقا دهند

مدیر عامل پتروشیمی زنجان در گفتگو با ایرنا

ایرنا – مدیرعامل شرکت پتروشیمی زنجان گفت: رسانه‌ها می‌توانند سواد و اطلاعات اقتصادی مردم را ارتقا و نوع تفکر و انتخاب آنان را تغییر دهند.
محمدرضا مدیری در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در صورتی که بنا باشد ما علوم دقیقه را مثل علوم تجربی، با علوم اجتماعی مقایسه کنیم، به حتم می‌توان گفت که هر دو علم هستند چون روش‌شناسی یکسانی دارند اما یکی از تفاوت‌های اساسی این دو علوم این است که در علوم دقیقه، مطالعه کننده روی موضوع مطالعه نمی‌تواند تاثیر داشته باشد.
وی یادآورشد: در علوم انسانی مطالعه کننده ممکن است بر روی موضوع مطالعه تاثیر بگذارد. مدیری اظهارکرد: علم اقتصاد که شاید نزدیکترین دانش به علوم دقیقه است و تمام روش‌های خود را از ریاضی و آمار می گیرد، از این قاعده مستثنی نیست.
مدیرعامل پتروشیمی زنجان گفت: در صورتی که تصورات جامعه‌ای خلاف واقعیت باشد، آن تصورات خلاف واقعیت روی نتایج واقعیت تاثیر می‌گذارد.
وی خاطرنشان کرد: کار رسانه‌ها این است که بتوانند در یک تدریج و افق چند ساله متوسط دانش مردم را از اقتصاد، تصمیم‌های اقتصادی و سیاست گذاری ها بهبود بخشند.
مدیری ادامه داد: امروز تورم در کشور به شکل بی‌سابقه‌ای کاهش یافته است اما اگر مردم تصور کنند که تورم بناست رشد پیدا کند، این موفقیت به راحتی از بین می‌رود.
مدیرعامل شرکت پتروشیمی زنجان گفت: در صورتی که مردم توجیه نباشند، کسانی که درکی از اقتصاد ندارند یا کمتر مطالعه کرده‌اند، دانش آنان مخدوش است و یا از خارج از نظام بخواهند دستاوردهای کشور را در کنترل تورم در این فشارهای سخت کمرنگ کنند، مردم نیز به راحتی دولت را در کنترل تورم ناموفق خواهند یافت.
وی تاکید کرد: اگر مردم از کدهای اقتصادی مطلع نباشند و متوجه آن نباشد اطلاعات نادرست راباور می کنند و دلسرد می‌شوند و آن گونه که باید، در حرکت‌های اقتصادی همراه نظام نخواهند بود.

Print
1616 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
 

انتخابگر پوسته

دی ان ان