Menu
SuperUser Account
/ دسته ها: اخبار عمومی

قیمت محصولات پتروشمی سه برابر شده است


آذر ماه سال 85 که کلنگ شرکت صنایع پتروشیمی زنجان به زمین خورد ، قیمت محصولات این شرکت، زیر 200 دلار بود که مهندس الماسی ، قائم مقام مدیر عامل این شرکت ، صبح امروز خبر از افزایش قیمت این محصول به نزدیک سه برابر قیمت فوق داد.

وی با اعلام این مطلب ، میزان سود دهی این پروژه را بسیار بالا دانست و افزود : سه واحد مشابه تولید اوره و آمونیاک همزمان با هم در کشور شروع به ساخت کردند که اکنون بعد از گذشت این مدت شرکت پتروشیمی زنجان با پیشرفت خوبی مواجه بوده به گونه ای که از برنامه زمانبندی خود نیز پیشی گرفته و قابل مقایسه با طرح های مشابه نیست .
مهندس الماسی با اشاره به سرمایه 55 میلیار تومانی ثبت شده در این شرکت گفت : تا کنون با همین میزان سرمایه به پیشرفت 15 درصدی پروژه دست یافته ایم که برای تکمیل مجتمع تولید اوره و آمونیاک ، 650 میلیارد تومان سرمایه گذاری لازم است.
وی در توجیه اقتصادی ساخت این مجتمع اعلام داشت : خوراک مصرفی در این نوع مجتمع ها می تواند از نفت ویا گاز باشد که هم اکنون قیمت جهانی نفت بالا رفته و از آن جایی که عمده تولید کنندگان اروپایی از نفت استفاده می کنند ، قادر به رقابت با کشورهایی که از گاز برای  تولید محصولات پتروشمی بهره می برند نیستند .
قائم مقام مدیرعامل شرکت پتروشیمی زنجان با اشاره به وجود  تعداد محدودی ازکشور ها که از گاز برای تولیدات خود استفاده می کنند، گفت: ایران به عنوان یکی از برزگترین تولید کنندگان ذخایر گازی است که از این نظر وضعیت شرکتهای پتروشیمی در این کشور با پایه گاز بهبود پیدا کرده وقادرند با مزیت رقابتی مطلوب ، به تولید و عرضه محصولات خود در بازارهای جهانی اقدام کنند .

Print
2679 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

انتخابگر پوسته

دی ان ان