Menu
عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی: از سایت پتروشیمی زنجان به صورت دوره‌ای بازدید خواهیم کرد
مدیر سایت

عضو هیئت عامل صندوق توسعه ملی: از سایت پتروشیمی زنجان به صورت دوره‌ای بازدید خواهیم کرد

عضو هیئت عامل و معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی گفت: در جریان بازدید از طرح پتروشیمی زنجان از نزدیک در جریان روند فعالیت‌های این طرح بزرگ قرار گرفتیم و بنا داریم این بازدیدها را ادامه دهیم.

دکتر علیرضا میرمحمدصادقی که در رأس هیئتی عالی‌رتبه از صندوق توسعه ملی به شهرستان ایجرود (محل اجرای طرح پتروشیمی) سفر کرده بود در تببین اهداف این هیئت از سفر اظهار کرد: «این بازدیدها به صورت دوره‌ای انجام می‌شود تا گزارش‌های بی‌واسطه‌ای در کنار گزارش مشاور و پیمانکار از روند پیشرفت پروژه‌هایی که از منابع صندوق توسعه ملی تأمین مالی می‌شوند تهیه شود و در روند تصمیم‌گیری‌های بعدی مورد توجه قرار گیرد.»

وی با ابراز رضایت از نتایج بازدید خود و هیئت همراه گفت: سرعت گرفتن روند پروژه منوط به تامین تجهیزات و رفع گلو‌گاه‌هایی است که امیدواریم انجام آنها موجب سرعت گرفتن فعالیت عمرانی در جبهه‌های مختلف کاری شود.

شایان ذکر است معاون بانکی و اعتباری صندوق توسعه ملی را در این سفر دکتر غلامحسن تقی‌نتاج (عضو هیئت عامل و معاون اقتصادی)، رضا محمدی (مدیر قراردادها، پیگیری مطالبات و نظارت بر مصرف) و محمد محمدی (کارشناس امور قراردادها و وصول مطالبات صندوق توسعه ملی) همراهی می‌کردند.
تامین مالی طرح پتروشیمی زنجان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی مصوبه هیئت دولت است که این منابع صرف خرید تجهیزات و مهندسی می‌شود.

بنا به اعلام مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود (پتروشیمی) زنجان از مبلغ حدود 300 میلیون یورویی که باید توسط صندوق توسعه ملی تامین شود، تا کنون حدود 32 میلیون یورو در قالب گشایش اعتبار اسنادی به این طرح تزریق شده است.

دکتر محمدرضا مدیری گفت: در پایان پروژه نسبت سرمایه‌گذاری "صندوق توسعه ملی – سهام‌داران" از تأمین مالی پروژه 47 درصد به 53 درصد خواهد بود که لزوم همکاری بیشتر منابع بانکی را با این طرح 600 میلیون یورویی مورد تاکید و اشاره قرار می‌دهد، این در حالی‌‌ست که اینک تنها 13 درصد از کل منابع سرمایه‌گذاری طرح از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین شده است.

وی گفت: سرعت گرفتن و پیشرفت طرح در بخش‌هایی مهم به طور کامل به ورود و استقرار تجهیزات پیشرفته مشروط است.

این مقام مسئول با استقبال از مواجهه نزدیک مقامات ارشد صندوق توسعه ملی با مسائل مبتلابه طرح پتروشیمی زنجان اظهار کرد: علاوه بر بازدید از بخش‌های مختلف سایت و فعالیت پیمانکاران، طی جلسه‌ای فنی و کارشناسی ضمن ارائه گزارشی از روند امور، به سوالات هیئت اعزامی از صندوق توسعه ملی پاسخ دادیم.

Print
1112 رتبه بندی این مطلب:
2/0

انتخابگر پوسته

دی ان ان