Menu
تجهیزات جدید پتروشیمی زنجان به ارزش ۵.۵ میلیون یورو از گمرک ترخیص شد
مدیر سایت

تجهیزات جدید پتروشیمی زنجان به ارزش ۵.۵ میلیون یورو از گمرک ترخیص شد

زنجان - ایرنا - مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان (پتروشیمی زنجان) از ورود محموله‌های جدیدی از تجهیزات به ارزش ۵.۵ میلیون یورو به سایت این شرکت پس از ترخیص از گمرک استان زنجان خبر داد.

محمدرضا مدیری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این تجهیزات در مجموع به وزن ۱۷۲ تن ساخته شده در اتحادیه اروپا و مربوط به واحدهای آمونیاک و اوره این مجتمع است و هفته گذشته به طور همزمان از گمرک زنجان خارج و به انبارهای سایت پتروشیمی منتقل شد.

وی افزود: این تجهیزات طبق الزامات و استانداردهای به‌روز لایسنسورهای واحدهای اوره و آمونیاک پتروشیمی زنجان خریداری شده که امکان ساخت آنها در داخل وجود نداشته است.

مدیری زمان ورود این تجهیزات به کشور و گمرک زنجان را ۶ ماه قبل اعلام کرد و گفت: به دلیل عدم ثبات قوانین، ناگهان برای ماشین‌آلات و تجهیزات، حقوق گمرکی سنگین وضع شد که این مصوبات کارشناسی‌نشده علاوه بر اعمال هزینه‌های گزاف و پیش‌بینی نشده، باعث کندی ساخت پروژه‌های کشور می‌شود.

مدیرعامل شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان (پتروشیمی زنجان) خرید و ورود این تجهیزات به انبارهای پتروشیمی زنجان را معادل ۲ درصد از کل تجهیزات پروژه اعلام کرد.

به گزارش ایرنا پروژه پتروشیمی زنجان واقع در کیلومتر ۲۵ جاده زنجان – بیجار پس از وقفه‌ای طولانی عملیات اجرایی خود را از اردیبهشت سال ۹۹ دوباره آغاز کرده است و اینک ۴۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

Print
1171 رتبه بندی این مطلب:
3/1

انتخابگر پوسته

دی ان ان