Menu
استاندار زنجان: راه نجات کشور و استان، سرمایه‌گذاری اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاران است
amiri
/ دسته ها: اخبار عمومی

استاندار زنجان: راه نجات کشور و استان، سرمایه‌گذاری اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاران است

استاندار زنجان در نشست مشترک دیروز خود (سه‌شنبه، 25 اردیبهشت) با قریب به 100 تن از مدیران واحدهای صنعتی استان، گفت که «راه نجات کشور و استان، سرمایه‌گذاری اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاران است» و در عین حال، برای نخستین‌بار از تلاش کسانی پرده برداشت که خواستار عدم حمایت استانداری از پتروشیمی زنجان شده بودند.
پیش از اظهارات آقای درویش‌امیری، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، در گزارشی از وضعیت صنعت استان، از نهایی شدن و اخذ مسدودی ارزی برای تسهیلات مصوب هیئت دولت برای پتروشیمی زنجان خبر داد و گفت: برخی رسانه‌ها که رویدادها را برای بازتاب تعدیل 5 - 6 کارگر از واحدی صنعتی، رصد می‌کنند، خبر بسیار مهم نهایی شدن پرداخت وام ارزی به پتروشیمی زنجان را نادیده گرفته‌اند.
آقای فغفوری تاکید کرد: وام مصوب هیئت دولت برای پتروشیمی زنجان، 306 میلیون یورو است و با وجود طرح شبهاتی از سوی برخی ناآگاهان درباره توجیه اقتصادی این طرح، باید اذعان کرد مسئله اینک «شروع دوباره عملیات اجرایی» است.
استاندار زنجان در این جلسه پس از گزارش آقای فغفوری و طرح نقطه‌نظرات 21 تن از مدیران واحدهای صنعتی استان، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و استان، در بخشی از سخنان خود به طرح پتروشیمی زنجان پرداخت و  اعلام کرد: «روزی که من به عنوان استاندار وارد استان شدم (شهریور 95) بعضی به من گفتند: «موضوع پتروشیمی را پیگیری نکن، پتروشیمی نتیجه نخواهد داد»! حالا حرف‌های دیگری هم زدند که روزی که از این استان می‌روم یا روزی که چراغ پتروشیمی روشن شود، خواهم گفت، الان نمی‌شود گفت ولی من به طور جدی پیگیری کردم و بیش از 10 بار با هیئت مدیره این شرکت برای حل مسیر مالی و ارزی پروژه، به بانک ملی، به صندوق توسعه ملی، به وزارت نفت و بانک مرکزی مراجعه کردم و حالا خدا را شاکرم که مشکل حل شده است.»
آقای درویش‌امیری افزود: مصوبه اخیر موید بلوکه‌کردن و کنار گذاشتن تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی صرفا برای پتروشیمی زنجان است.
وی گفت: باور دارم راه نجات کشور و استان، سرمایه‌گذاری اقتصادی و حمایت از سرمایه‌گذاران است و در این راه از هیچ تلاشی فروگذاری نکرده‌ام و  نخواهم کرد.
پیش از اظهارات استاندار، قائم مقام اجرایی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان نیز طی گزارشی کوتاه از وضعیت کنونی طرح پتروشیمی زنجان، اعلام کرد: این طرح به نقطه بی‌بازگشت خود رسیده و در سایه حمایت مدیران عالی استان، مهم‌ترین موانع سر راه آغاز دوباره عملیات اجرایی را رفع می‌کند.
آقای مددی با اشاره به گزارش رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مبنی بر 6667 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی استان در 1390 واحد صنعتی، اظهار کرد: سرمایه‌گذاری در پتروشیمی زنجان به تنهایی معادل نیمی از سرمایه‌گذاری فعلی صنعتی استان است و پس از بهره‌برداری، بر اساس تحقیقات بازار، روزانه تا 1 میلیون دلار فروش محصولات خواهد داشت.
قائم مقام اجرایی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی زنجان با قدردانی از حمایت‌های مدیران ارشد استان و بانک ملی، نسبت به گسترش درک و تشریک مساعی مدیران میانی و کارشناسان ذی‌ربط در سازمان‌ها برای تداوم روند بهبود و روبه‌جلوی پتروشیمی، ابراز امیدواری کرد.

(به کانال خبری پتروشیمی زنجان بپیوندید)به کانال پتروشیمی زنجان بپیوندید

Print
813 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه
 

انتخابگر پوسته

دی ان ان