Menu
SuperUser Account
/ دسته ها: اخبار عمومی

گزارشی از تمرین تیم کاراته پتروشیمی زنجان


برف زمستانی هم که ببارد و باد سرد هم که دانه های برف را به صورت بکوبد مانع از عزمشان نمی شود . این ضربه ها اثری به آنها ندارد . دو ساعت هم از غروب آفتاب گذشته ، سر و صدای زیادی از داخل سالن اختصاصی کاراته مجموعه ورزشی 15 خرداد به گوش می رسد . گرمای تمرین کاراته کاها سردی هوا را از سر می پراند . فریادهای ورزش کاران که با نواختن هر ضربه به گوش می رسد ، جدیت و عزم آنان را نمایان می کند . ضربات گاه و بیگاه به صورتشان کوبیده می شود بی آنکه خم به ابرو بیاورند . عرق ریزان با چهره های جدی بی وقفه تمرین می کنند چرا که مربی مدام به کسب آمادگی برای پیکارهای روز جمعه تاکید می کند .
 
پویا سلطانی ، مهدی قزلباش ، ایرج ارزن زرین ، کیوان ارزن زرین ، ابراهیم حسن بیگی ، حسن غفاری ، مسعود حسین زاده ، سعید بیاد ، سعید کریمی و محمدرضا پروهان همه وهمه اعضای باشگاه پتروشیمی زنجان هستند که در آخرین روزهای دی ماه سخت تمرین می کنند تا به مرز آمادگی برسند .  در کنار این کاراته کاها که زیر نظر شهاب سلطانی کار می کنند دو چهره شاخض نیز به چشم می خورند . حسین روحانی و مازیار الهامی ملی پوشان زنجانی هستند که در تیمهای دیگر سوپر لیگ شاغلند . آنها به زنجان آمده اند تا در کنار همشهریان خود به تمرین بپردازند . شهاب سلطانی پس از گرم کردن تیم روی تاتامی با گچ خط کشی می کند و محدوده ای را برای تمرین دو به دو مشخص می کند . ابتدا ضربات دست در دستور کار قرار می گیرد و سپس شاگردان شهاب سلطانی با هم و زنان خود به تمرین ضربات پا می پردازد .  مربی بخش دوم تمرین را جدی تر می کند . سلطانی ابتدا تاکید می کند برای اینکه در روز جمعه مسابقه دارید مراقب آسیب دیدگی باشید و ضربات را حساب شده تروارد کنید . در این مرحله ، کاراته کاها به مبارزه در وقت های سه دقیقه ای می پردازند . این تمرینات در چند نوبت انجام می شود تا رفته رفته عقربه های ساعت ، زمان تمرین را به پایان برند . شهاب سلطانی بر روی نیمکت کنار تاتامی نشسته و تذکرات لازم را به شاگردانش می دهد .
 
مربی در پایان تمرین از رقابت هفته اول دور آینده صحبت می کند که باید به مصاف استقلال تهران و دانشگاه آزاد تهران در امتیاز شماری با اختلاف یک امتیاز بازی را واگذار کرده بود و لی موفق شده بود که با اقتدار از سد تیم مدعی وانشگاه آزاد بگذرد . شهاب سلطانی می گوید : هر دو تیم ، از باشگاههای خوب هستند ولی نسبت دانشگاه آزاد تهران از نظر مجموعه قوی تر است . ولی باید در نظر بگیریم به دلیل اینکه سرنوشت تیم ها در این دور رقم خواهد خورد پس صد درصد همه تیم ها با آمادگی کامل پا به رقابت خواهند گذاشت .
وی می افزاید : ما تلاشمان را انجام دادیم و نه من و نه کاراته کاها در تمرین کم نگذاشته اند . اگر این تلاش توام با نتیجه باشد به هدفمان می رسیم .
 
سرمربی باشگاه صنایع پتروشیمی زنجان از دور اول یادآوری می کند و اظهار می کند : چه در بخش کاراته و چه بخش آمادگی جسمانی بچه ها خوب تلاش کرده اند و با توجه به نقاط قوت و ضعف حریفان که در دور اول وجود داشت سعی کردیم تمرینات را روی آن پایه ریزی کنیم . باید ببینیم در مسابقات چه اتفاقی می افتد .
شهاب سلطانی به جوان بودن تیم خود اشاره می کند و ادامه می دهد : هر چند میانگین سنی تیم جوان است و برخی از کاراته کاها برای اولین بار است که در رقابتهای بزرگسالان شرکت می کنند و لی در دور رفت نتایج خوبی کسب کردند . به تک تک بچه ها ایمان دارم و امیدوارم شایسته باشند و قدرت کاراته استان را نشان دهند . این مربی جوان در پایان از نقش شرکت صنایع پتروشیمی زنجان در حمایت از ورزش کاراته سخن می گوید : " وجود مجموعه هيئت مديره  صنایع پتروشیمی و حمایت از کاراته که در راس آنها آقای الماسی بودند غنیمیتی برای کاراته استان است و ما هم باید قدر بدانیم . ما در دوره های قبل هم حضور داشتیم ، بچه ها در شهرهای مختلف پراکنده بودند ولی الان مجموعه ای از بازیکنان بومی در سوپرلیگ وجود دارد که به همت شرکت صنایع پتروشیمی زنجان جمع شده است . "
وی ادامه می دهد : آقای یوسف صنعتی منفرد به عنوان رئیس هیئت ،‌آقای الماسی به عنوان دبیر هیئت و اداره کل تربیت بدنی با تلاش های خود دست به دست پتروشیمی دادند و تیم را راهی رقابتها کردند .

Print
848 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

انتخابگر پوسته

دی ان ان