Menu
SuperUser Account
/ دسته ها: اخبار عمومی

شرکت پتروشیمی ناجی کاراته زنجان شد


هفته اول این فصل از سوپر لیگ کاراته باشگاه های کشور چند ی پیش برگزار شد که با درخشش نماینده زنجان یعنی شرکت صنایع پتروشیمی همراه بود.در میان تعطیلی دو ماهه این لیگ با یوسف صنعتی منفرد مدیر باشگاه پتروشیمی به گفتگو نشستیم تا از وضعیت کنونی تیم صحبت کند.

صنعتی که همواره در چند سال گذشته از عدم حمایت صنایع از ورزش کاراته و بخصوص بعد قهرمانی سخن به میان آورد . هم اکنون تا حدود ی از دغدغه های خود رهایی یافته و از حمایت اسپانسر خود راضی به نظر می رسد.
این تیم در فصل گذشته هم با نام پتروشیمی زنجان به میدان رفت و حضوری روی سکوی سوم سوپر لیگ را در میان تیم های متمول تجربه کرد.
حال با توجه به حرفه ای شدن سوپر لیگ ،صنعتی منفرد از امید خود برای حضور روی سکوصحبت می کند و معتقد است با حمایت از ورزشکاران و استعداد های موجود در زنجانی کاراته استان می تواند سالهای طلایی را دوباره تکرار کند.
 
 
هفته اول سوپر لیگ کاراته باشگاههای کشور شاهد پیروزیهای تیم پتروشیمی زنجان بود ،این نتایج چگونه رقم خورد؟
 
هجدهم مرداد ماه اولین هفته سوپر لیگ به صورت متمرکز در تهران برگزار شد که تیم پتروشیمی زنجان دو کاتارو و دو کومیته انجام داد و با پیروزی در همه آنها هیئت کاراته یزد و نیروگاه رامین اهواز را پشت سر گذاشت .هفته دوم رقابتها هم قرار است بعد از ماه مبارک رمضان به انجام برسد.
 
از آنجایی که سوپر لیگ امسال با افزایش تیمها از هشت تیم به 20 تیم همراه بود ،پیش بینی شما در ارتباط با کسب مقام در فصل جاری چگونه است؟
 
ما هدفمان حضور برروی سکو ست .از ابتدا هم با این هدف وارد مسابقات شدیم چون اگر امید نداشتیم اصلا در رقابتها حاضر نمی شدیم .هرچند تیمها افزایش یافته اند اما کسب مقام چند لازمه دارد ،یکی از آنها بحث مالی است که ما با توجه به روند سال گذشته امیدواریم حداقل مقام سوم فصل پیش را تکرار کنیم .ذکر این نکته هم ضروری است که تیم های قدری مثل فولاد مبارکه ،نفت اهواز ،دانشگا ه آزاد تهران و چند تیم جدید مثل تراکتورسازی با تجهیز کامل منابع مالی و نیروی انسانی وارد شدند.
 
به آیتم های مالی در بعد قهرمانی اشاره کردید ،آیا اسپانسرینگ صنایع پتروشیمی توانسته است شمارا راضی کند؟
 
باشگاه پتروشیمی زنجان سال گذشته با یک پنجم مبلغ تیمی مانند دانشگاه آزاد روی سکو قرار گرفت و سوم شد.در حالی که دانشگاه آزاد تهران هیچ مقامی کسب نکرد.همین امر باعث شد مسئولان شرکت صنایع پتروشیمی زنجان  به ادامه همکاری با ما علاقمند شوند.امسال هم همانند سال گذشته هیئت مدیره ،مدیر عامل ،قائم مقام و کل مجموعه پتروشیمی با ما همکاری خیلی خوبی داشتند.
 
این مساله در مقایسه باسال گذشته چگونه است؟
 
هدف اصلی ما حضور است ،چرا که بخاطر جایگاه زنجان در کاراته کشور واقعا حیف بود که در سوپر لیگ نباشیم .برای جلوگیری از فرار استعداهای زنجان به تیمهای دیگر یک شرایط معقول را فراهم خواهیم کرد.
طبق قولهای مسئولان پتروشیمی ،حتی شرایط امسال از سال قبل هم بهتر خواهد شد که تمام تلاش تیم هم این خوا هد بود که چه از لحاظ فنی ،  اخلاقی و فرهنگی در جایگاه اول باشیم تا بتوانیم مسئولان را تشویق به ادامه همکاری کنیم .اگر بازیکنان الگوی خوبی از لحاظ ورزشی و اخلاقی باشند ،مطمئنا مدیران هم در مقابل خسته نخواهد شد .صنعت پتروشیمی با توجه به نوپا بودن در زنجان الگویی خوب برای سایر مدیران صنعت استان است. سایرین هم باید به این نکته پی ببرند که ورزش برای خود مردم شهر سلامتی ،امنیت و ... به همراه می آورد.
 
شما به عنوان مدیر فنی تیم پتروشیمی زنجان وضعیت بازیکنان زنجان را در فصل جاری چگونه ارزیابی می کنید؟
 
امسال هم باز یکنان فصل قبل را حفظ کرده ایم و علاوه برآن افتخار می کنیم که بیش از نود درصد بازیکنان بومی هستند که این نسبت در فصل پیشین 60 به 40 بود .در مجموع 10 بازیکن کومیته ،4 کاتورو ،دو مربی ،دو سر مربی(کاتا و کومیته )،یک مدیر فنی ،یک سرپرست و یک مسئول مالی و تدارکات و اعضای تیم را تشکیل می دهند .لازم به ذکراست که آقایان شهاب سلطانی و علی الماسی سرمربی های تیم هستند و از بازیکنانی مانند کیوان ارزن زرین قهرمان آسیا ،منصور حسن بیگی قهرمان آسیا ،پویا سلطانی نایب قهرمان جهان ،حسن غفاری قهرمان جهان و ... بهره می بریم.
 
با توجه به اینکه هفته بعدی رقابتها پس از ماه مبارک رمضان انجام خواهد شد آیا برنامهای برای حفظ آمادگی بازیکنان پیشبینی شده است ؟
 
قرار است رقابتهای جام رمضان استان با حضور باشگاه پتروشیمی و سایر باشگاههای استان برگزار شود. هدف از رقابتها افزایش آمادگی است که با توجه به انجام آن در دو رده امید و بزرگسالان و ادامه مهلت ثبت نام پیش بینی میشود سطح با زیها بسیار بالا باشد.
 
در فصل جدید رقابتها باز هم نماینده زنجان موفق نشد برخی ازستاره های ملیپوش زنجانی را به خدمت بگیرد. شما در چند فصل قبل هم به این موضوع اشاره داشتید .
 
بله به نکته خوبی اشاره کردید. من امیدوارم بچههایی که هم اکنون در عضویت تیم هستند موفق شوند تا کاراته زنجان پیشروی داشته باشد، چون وقتی ورزشکاری از زنجان مهاجرت میکند فقط این نیست که برای تیم دیگری بازی میکند چرا که او در آینده مربی خواهد شد و تمام استعداد را به شهرهای دیگر میبرد ولی اگر در زنجان بمانند آینده کاراته را می سازند . خوشبختانه اکثریت بچههای زنجان با مبالغ پایین تر نسبت به سایر شهرها هم حاضر به عضویت در تیم شهرشان هستند.
 
برای تکرار سالهای طلایی کاراته زنجان و از دست نرفتن استعدادها چه برنامه ای در نظر گرفته اید؟
 
هیئت کاراته زنجان با همکاری شرکت صنایع پتروشیمی مشغول به استعدادیابی است. ما به صورت اجاره ای سالن 15 خرداد را در اختیار داریم که بیش از 50 درصد زمان آن را در اختیار تیم های کو میته ،کاتا ، سوپر لیگ و آینده ساز قرار دادیم بدون آنکه از آنها پولی در یافت کنیم. در المپیاد ایرانیان زنجانیها دو طلا و دو برنز کسب کردند که تنها کسب طلا توسط کیوان ارزن زرین قابل پیش بینی بود ولی محمدامین تقیپور در نوجوانان مدال طلا کسب کرد که انتظار نداشتیم. نکته مهمتر بدست آوردن دو برنز توسط بانوان بود که نشانگر پیشرفت کاراته در سنین پایینتر است.
 
در سالهای گذشته همیشه دغدغه شما توجه نشدن به رشته کاراته وبخصوص ورزش های قهرمانی بود. باروند پیش رو آیا مشکلات شما مرتفع شده ؟
 
به غیر از هزینه المپیاد ایرانیان اکنون پس از گذشت شش ماه از سال ،نه از فدراسیون کاراته و نه از تربیت بدنی ریالی در یافت نکرد ه ایم .شرکت صنایع پتروشیمی زنجان ناجی کاراته قهرمانی زنجان شد اگر آنها هم حضور نداشتند ورزش قهرمانی فنا شده بود و تک چهره ها هم به تیم های دیگر می رفتند ،حرکت پتروشیمی کمک به یک تیم بود ولی در عمل کل کاراته زنجان را نجات داد. چندین سال است که بحث آشتی صنعت با ورزش مطرح است اما اگر حمایت های بیشتری صورت گیرد و صنایع دیگر هم وارد شوند فشار روی یک مجموعه به وجود نمی آید .
 
هفته گذشته اعلام شد که رشته کاراته المپیکی شد با این حساب برای نتیجه گرفتن در المپیک بعدی باید از همین الان حرکت هایی آغاز شود.
 
من مطمئن هستم با این وضعیت زنجانیها باز هم در اوج کاراته قرار خواهند گرفت.چون که مدال المپیک نهایت درخشش یک ورزشکار است .ما اگر بتوانیم به همن روند ادامه دهیم و با حمایت از ورزش پیشروی کنیم ،پیروزی دور از دسترس نخواهد بود.
Print
2727 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

انتخابگر پوسته

دی ان ان