Menu
SuperUser Account
/ دسته ها: اخبار عمومی

حرکت روبه جلو فعالیتهای مهندسی ، خدمات خرید و تدارکات پروژه پتروشیمی


پس از عقد قرارداد مهندسی ، خرید و تدارکات ، نصب و راه اندازی (EPCC ) واحد های اوره و آمونیاک پتروشیمی زنجان ، بلافاصله فعالیتهای طراحی و مهندسی پروژه با استفاده از لیسانس شرکتهای خارجی طرف قرارداد آغاز گردید و در حال حاضر فعالیت های مهندسی با پیشرفت بیش از 50% در حال پیگیری می باشد .

مهندس اسماعیلی مدیر پروژه زنجان گفت : همزمان با نهایی شدن مدارک فنی ، در خواست خرید تجهیزات پروژه آغاز در این مرحله ضمن ارسال درخواستهای خرید خارجی و داخلی به سازندگان مختلف و اخذ پیشنهاد از آنها تدارکات پروژه پیشرفت قابل توجهی را نشان می دهد ایشان به بخشی از فعالیت تدارکات و خرید تجهیزات که سهم به سزایی در پیشرفت کل پروژه دارد اشاره به شرح زیر اشاره نمودند .
1- انجام مذاکرات فنی و قراردادی فشرده با شرکت زیمنس آلمان و امضا قرارداد خرید کمپرسورهای آمونیاک ، هوا و گاز سنتز (لازم به یاد آوری است که این تجهیزات جزو اصلی ترین تجهیزات پروژه بوده و خرید آنها در این شرایط خاص جزو موفقیت های پروژه به حساب می آید .)
2- انجام مذاکرات فنی و قراردادی با شرکتهای سازنده ویفرمر واحد آمونیاک و بررسی مدارک فنی و قراردادی توسط کارشناسان شرکت که در حال نهایی شدن و عقد قرارداد می باشد . ( در خرید های فوق از مساعدت های فنی و مالی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به نحو موثری استفاده می گردد . )
3- مجموعاً برای 7 دستگاه از تجهیزات پروژه درخواست خرید نهایی و قرارداد توسط پیمانکار EPCC  (شرکت مهندسی همپا ) با سازندگان منعقد گردیده است .
4-    مجموعا ً 12 درخواست خرید تهایی شده و آماده عقد قرارداد با سازندگان داخلی می باشد .
5-    مجموعاً برای 14 درخواست خرید پیشنهاد فنی و مالی از سازندگان دریافت و در حال بررسی  فنی و قراردادی می باشد .
آقای مهندس اسمعیلی افزود در خصوص وضعیت تدارکات پروژه علاوه بر موارد مذکور بخشی از تجهیزات داخلی نیز منجر به عقد قرارداد با سازندگان داخلی شده است که از جمله می توان به LDE TOWERS  ( برجها )  -  AIR COOLERS  (کولرهای هوائی ) سازه های فلزی انبار های اوره – سازه های فلزی واحد سنتز اوره ، سازه های فلزی لوله های واحد آمونیاک و سازه های واحد دانه بندی اشاره نمود .
مدیر اجرایی پروژه اوره و آمونیاک پتروشیمی زنجان در ادامه گفت علیرغم وجود تنگنای مختلف ، خوشبختانه شروع سفارش گذاری تجهیزات پس از انجام فعالیت های مهندسی ، نوید نوید حرکت روبه جلو و پیشرفت موثر پروژه را می دهد که انشاا... با همفکری و مساعدت و همراهی سهامداران محترم به یاری خداوند متعال به ثمر خواهد نشست .
Print
731 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

انتخابگر پوسته

دی ان ان