Menu
SuperUser Account
/ دسته ها: اخبار عمومی

تشریح عملیات اجرایی پروژه های شرکت پتروشیمی زنجان در سال 88


ساخت ایستگاه برق اصلی ( (main substationو ایستگاه برق واحد اوره
(urea substation) در فضایی بالغ بر 2700 مترمربع یکی از اقداماتی است که در سایت شرکت صنایع پتروشمی زنجان انجام می شود.

مهندس اکبر اسماعیلی، مدیر اجرایی پروژه با اعلام این مطلب اظهار داشت: عملیات اجرایی این پروژه در سال 88، 12 آیتم دارد که بجز ساخت ایستگاه برق، شامل ادامه فعالیتهای مهندسی مثل تکمیل مهندسی اصولی (basie engineering) هر دو واحد اوره و آمونیاک، ادامه فعالیتهای مهندسی تفصیلی واحدهای اوره و آمونیاک،‌انجام کارهای مربوط به سیویل صنعتی و ساخت فونداسیونهای تجهیزات و ساخت انبار اوره به ظرفیت 50 هزار تن شامل احداث فونداسیون، ساخت و نصب اسکلت فلزی به میزان حدود 1400 تن و ساخت و نصب سقف دیوارهای مربوطه نیز می باشد.
علاوه بر آن ساخت اتاق کنترل اصلی به مساحت حدود 1200 مترمربع با مشخصات فنی بسیار دقیق و استحکام بالا، ساخت فونداسیون و اسکلت فلزی پایپ رکهای مربوط به واحد آمونیاک و نصب آنها به میزان حدود 600 تن، ساخت فونداسیون مربوط به مخزن اصلی آمونیاک، ساخت و نصب تعدادی از مخازن واحدهای اوره و آمونیاک، پیگیری نهایی نمودن مدارک خرید بخش زیادی از تجهیزات اصلی و دیر تحویل پروژه،‌پیگیری ساخت تجهیزات پروژه توسط سازندگان داخلی و تامین مالی پروژه از طریق بانک عامل و صندوق ذخیره ارزی از دیگر اقداماتی است که در سال 88 انجام خواهد شد.
مهندس اسماعیلی با اشاره به اینکه پتروشیمی یک صنعت بنیادی و در حال تکامل است افزود: به موازات اجرای طرح های توسعه ای پتروشیمی در کشور و با توجه به زیرساختها و توانمندیهای استان زنجان خصوصاً استعداد و پتانسیل نیروی انسانی، طرح احداث اوره و آمونیاک به ظرفیت سالانه 1073 هزار تن اوره و 677 هزار تن آمونیاک از سال 86 آغاز شد.
وی در خصوص فعالیتهایی که جهت احداث این پروژه انجام شده گفت: شرکت صنایع پتروشیمی زنجان با مشارکت و مالکیت 45 درصد از مردم استان و با بیش از 100 هزار سهامدار، 38 درصد بخش خصوصی و تعاونی و3/16 درصد شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاسیس شد. سپس مجوزها و موافقت نامه های لازم از ارگانها و مبادی ذیربط از جمله مجوز خوراک از وزارت نفت، مجوز زیست محیطی و جواز تاسیس از سازمان صنایع و معادن استان اخذ شد.
انجام مطالعات مکان یابی، خریداری زمین، تسطیح و آماده سازی اولیه، نقشه برداری ژئوتکنیک،‌ساخت جاده های دسترسی، ایجاد امکانات آب و برق و فنس کشی، انعقاد قرارداد مهندسی، نصب و ساخت و راه اندازی به صورت کلید در دست (epcc)و شروع فعالیتهای مهندسی، تجهیز کارگاه و سیویل صنعتی در سایت،‌ عقد قرارداد خرید لیسانس و انجام مهندسی اصولی واحدهای آمونیاک و اوره با شرکتهای آمونیاکازاله سوئیس و استامی کربن هلند و پیشرفت 90 درصد فعالیتهای مهندسی اصولی، فعالیتهایی است که از زمان کلنگ زنی پروژه تا کنون صورت گرفته است.
مهندس اسماعیلی تاکید کرد: امروزه نقش کلیدی صنعت پتروشیمی در توسعه اقتصادی کشورهایی که از منابع نفت و گاز برخوردارند بر کسی پوشیده نیست. این صنعت در ایران نیز با هدف تامین نیازهای داخلی،‌استفاده از گاز جهت تبدیل به فرآورده های با ارزش افزوده بالاتر،‌جلوگیرزی از سوختن گازهای همراه نفت و صدور تولید مازاد بر مصرف داخلی و بالاخره ایجاد اشتغال مولد در بخش بالادستی و پایین دستی از توسعه ای نسبتاً شتابان برخوردار است، شرکت صنایع پتروشیمی زنجان هم در همین راستا احداث می شود. 
Print
1125 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

انتخابگر پوسته

دی ان ان