Menu
استاندار زنجان: دستگاه‌های متولی در مقابل پروژه عظیم پتروشیمی زنجان مانعی ایجاد نکنند

استاندار زنجان: دستگاه‌های متولی در مقابل پروژه عظیم پتروشیمی زنجان مانعی ایجاد نکنند

استاندار زنجان با بیان اینکه برای رفع مشکل پتروشیمی زنجان باید نگاه کلان داشته باشیم، گفت: بخش‌هایی مانند شرکت برق منطقه‌ای باید انجام امور مربوط به این شرکت را سرعت بیشتری دهند و انتظار استان این است.

محسن افشارچی تاکید کرد: دستگاه‌های متولی باید همراهی لازم را انجام دهند و در مقابل این پروژه عظیم استان مانعی ایجاد نکنند.

وی امروز (۲۳ اسفند ماه) در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان به مشکلات شرکت پتروشیمی زنجان اشاره و بیان کرد: تعداد زیادی از مردم زنجان سال‌های قبل سهام این شرکت را خریده‌اند و منتظر تعیین تکلیف آن هستند. سال گذشته مشکل بزرگی از پتروشیمی استان رفع شد، این پروژه ارزش افزوده بالایی برای استان دارد و نباید به مسائل آن به‌صورت بخشنامه‌ای نگاه کرد.

او با تاکید بر اینکه پتروشیمی زنجان برای این استان آثار مثبتی به‌دنبال خواهد داشت، اظهار کرد: «در سال‌های گذشته برای این پروژه هیچ کاری انجام نشده و این امر مشکلات کنونی را موجب شده است.»

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان زنجان نیز با بیان اینکه اکنون شرکت صنایع کشاورزی و کود زنجان ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، اظهار کرد: یکی از موضوع‌ها، تمدید قرارداد فروش انشعاب برق این شرکت است که طبق اعلام شرکت برق منطقه‌ای مصوبه‌ یادشده مغایر بخشنامه‌های وزارت نیرو است و این تمدید مقدور نیست.

مجید گلشنی افزود: برای تمدید ۲۵ مگاوات مورد نیاز مصوبات لازم گرفته شد و ۲۵ مگاوات باقی‌مانده نیز توسط شرکت خریده خواهد شد.

حسین محمدی (معاون استاندار) نیز با بیان اینکه در سفر رئیس جمهور به استان و در کارگروه ویژه مشکل پتروشیمی زنجان توسط تیم کارشناسی ریاست جمهوری مورد بررسی قرار گرفت، گفت: پیشنهاد بر این است قرارداد لغو شود و اگر توانیر دوباره ایراد گرفت با نهاد ریاست جمهوری مطرح شود.


 منابع خبر: ایسنا ، ایرنا ، موج رسا
 

Print
131 رتبه بندی این مطلب:
5/0

انتخابگر پوسته

دی ان ان