Menu
SuperUser Account
/ دسته ها: اخبار عمومی

آنچه باید سهاداران منتظر آن باشند




مدیر اجرایی پروژه اوره و آمونیاک پتروشیمی زنجان از پیشرفت 50 درصدی فعالیتهای مهندسی پروژه صنایع پتروشیمی زنجان در اواخر اسفندماه خبر داد جرقه های امید در دل سهامداران قوت گرفت تا شاهد پیشرفت های گسترده در این پروژه عظیم صنعتی باشند که قرار است تحولات زیادی در اقتصاد استان ایجاد کند. طبیعی به نظر می رسد که عده زیادی چشم انتظار راه اندازی این پروژه باشند چرا که بیش از 100 هزار نفر در آن سرمایه گذاری کرده اند که 95 درصد این سهام متعلق به زنجانی ها است و زنجانی ها می خواهند هر چه زود تر شکوفایی دیگری را در صنعت استان ببینند.
اما آنچه قرار است در سال 88 رخ دهد اقدامات بزرگی است که همه سهامداران را به آنچه می خواهند نزدیک تر می کند. عملیات اجرایی این پروژه در سال 88، دوازده بخش دارد که به جز ساخت ایستگاه برق، شامل ادامه فعالیتهای مهندسی مثل تکمیل مهندسی اصولی (basie engineering) هر دو واحد اوره و آمونیاک، ادامه فعالیتهای مهندسی تفصیلی واحدهای اوره و آمونیاک،‌انجام کارهای مربوط به سیویل صنعتی و ساخت فونداسیونهای تجهیزات و ساخت انبار اوره به ظرفیت 50 هزار تن شامل احداث فونداسیون، ساخت و نصب اسکلت فلزی به میزان حدود 1400 تن و ساخت و نصب سقف دیوارهای مربوطه نیز می شود.
علاوه بر آن ساخت اتاق کنترل اصلی به مساحت حدود 1200 مترمربع با مشخصات فنی بسیار دقیق و استحکام بالا، ساخت فونداسیون و اسکلت فلزی پایپ رکهای مربوط به واحد آمونیاک و نصب آنها به میزان حدود 600 تن، ساخت فونداسیون مربوط به مخزن اصلی آمونیاک، ساخت و نصب تعدادی از مخازن واحدهای اوره و آمونیاک، پیگیری نهایی نمودن مدارک خرید بخش زیادی از تجهیزات اصلی و دیر تحویل پروژه،‌پیگیری ساخت تجهیزات پروژه توسط سازندگان داخلی و تامین مالی پروژه از طریق بانک عامل و صندوق ذخیره ارزی از دیگر اقداماتی است که در سال 88 انجام خواهد شد.
 
 
Print
2301 رتبه بندی این مطلب:
بدون رتبه

انتخابگر پوسته

دی ان ان